ورود | ثبت نام

هزینه ساخت اپلیکیشن واقعاً چقدر است؟

پشتیبان وردپرس

همراه همیشگی کسب و کار شما, بهبود عملکرد و امنیت سایت - طراحی تخصصی وب سایت, مشاوره و پشتیبانی سایت های وردپرسی

فهرست مطالب

این روزها هزینه ساخت اپلیکیشن یا صنعت موبایل با سرعت بسیار زیادی به سمت جلو حرکت می‌کند و برای همه افراد اعم از مصرف‌کننده و تولیدکننده ، کاربری و سود به همراه دارد. تقریباً بیشتر مردم ایده‌هایی دارند که می‌خواهند آن را تبدیل به اپلیکیشن کنند و از آن به درآمد برسند.

شاید شما هم دوست دارید این کار را انجام دهید. شاید بخواهید یک برنامه کاربردی و عالی بسازید که مانند اینستاگرام شهرت و محبوبیت پیدا کند یا مثل اپلیکیشن تاکسی اینترنتی به سود بسیار زیادی برسد. هرچند تمامی این موارد بسیار خوشایند و مطلوب هستند اما بهتر است قبل از اینکه در این کار شیرجه بزنید، کمی از هزینه‌های ساخت برنامه‌های موبایلی اطلاع به دست بیاورید.

با توجه به علاقه فراگیر در بین افراد به ساخت اپلیکیشن موبایلی، در ادامه این مطلب قصد داریم درباره هزینه ساخت اپلیکیشن ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم.

هزینه ساخت اپلیکیشن، متفاوت و متنوع

موضوع این است که نمی‌توان به همه یک جواب یکسان داد و نرخ مشخصی را برای هزینه ساخت این برنامه‌ها عنوان کرد. بنابراین اگر 10 نفر این سوال را بپرسند که هزینه ساخت اپلیکیشن چقدر است، به هرکدام از آن‌ها پاسخ متفاوتی باید داد.

حقیقت این است که هزینه ساخت این برنامه‌ها چیزی شبیه به هزینه خرید خودرو است. به نظر شما هزینه خرید خودرو چقدر است؟ مسلماً بستگی به نوع خودرو، سال ساخت، امکانات آن و مواردی دیگر دارد. این موضوع درباره ساخت اپلیکیشن موبایلی نیز صدق می‌کند و نوع برنامه و کاربرهای آن یا امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد در هزینه ساخت آن تأثیرگذار است.

عوامل موثر در قیمت و هزینه ساخت اپلیکیشن

برای به دست آوردن این قیمت قبل از هر چیز باید بدانید که برنامه کاربردی شما چه عملکردی دارد و چه امکانی را به کاربر ارائه می‌دهد و به‌صورت کلی نوع اپلیکیشن و کاربرد آن تأثیر مستقیمی بر نوع طراحی و کدنویسی آن دارد . به همین دلیل عملیات کد نویسی نیز می‌تواند روی هزینه تأثیرگذار باشد.

علاوه بر آن، نوع اپلیکیشن از نظر عملکرد و کاربری هم در تعیین قیمت آن موثر است. شما قصد دارید چه نوع برنامه‌ای بسازید؟ آیا می‌خواهید یک اپ فروشگاهی، سرگرمی و بازی یا تجاری بسازید؟ هرکدام از این موارد هزینه ساخت متفاوتی دارند.

به‌طور مثال برای ساخت اپ سرگرمی که در دسته برنامه‌های محبوب و مورد علاقه کاربران است، نیاز به گرافیک و انیمیشن بسیار مناسب و قوی دارید، به همین دلیل باید هزینه بیشتری برای ساخت آن صرف کنید. در عین حال باید برای به‌روز نگه داشتن برنامه خود، هرروز گرافیک آن را ارتقاء دهید تا برنامه شما همچنان برای کاربران محبوب باشد و به سراغ یک برنامه رقیب نروند. سرعت برنامه شما نیز بسیار مهم است. صفحات باید با سرعت لود شوند به طوری که خرید بسته اینترنت ساعتی نیز انتخاب مناسبی محسوب گردد .

شاید دوست داشته باشید یک اپلیکیشن فروشگاهی تهیه کنید و کاربران را به خرید از آن تشویق کنید. خوشبختانه هزینه ساخت اپلیکیشن یا این برنامه‌ها کمتر از اپلیکیشن‌های بازی و سرگرمی است و نیاز به گرافیک بسیار قوی ندارد. تنها موضوعی که باید در ساخت این برنامه‌ها رعایت کنید تا کاربران با رضایت کامل از آن استفاده کنند، انتخاب روش‌های پرداخت مناسب و سریع است.

هزینه ساخت اپلیکیشن

از سوی دیگر، امروزه درگاه‌های پرداخت مختلفی مانند درگاه پرداخت اشتراک نیز برای پرداخت هزینه‌ها در سیستم‌عامل اندروید و ios تهیه شدند تا کاربران بتوانند به‌راحتی و بدون نیاز به صرف وقت زیاد، پرداخت‌های خود را برای خرید انجام دهند. رعایت کیفیت و سرعت مطلوب در ساخت این اپلیکیشن‌ها عامل موثری است که رضایت بیشتر کاربران را به همراه می‌آورد.

اپلیکیشن‌های گردشگری نیز در دسته برنامه‌هایی هستند که هزینه ساخت بالایی دارند؛ به‌طور مثال برنامه‌های حمل‌ونقل و تاکسی‌های اینترنتی در این دسته قرار دارند و توسعه‌دهندگان باید طراحی پیچیده و هزینه ساخت زیادی برای آن صرف کنند تا برنامه به شکل اصولی و مناسب پیش برود و کاربران را جذب کند.

هزینه و قیمت طراحی اپلیکیشن

در کنار نوع عملکردی که هر اپلیکیشن دارد، نوع طراحی آن نیز در هزینه و قیمت برنامه تاثیر گذار است. در حال حاضر دو نوع طراحی برنامه‌های موبایلی وجود دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. روش اول این است که از قالب‌های آماده استفاده کنید و با هزینه کمتر اپلیکیشن خود را بسازید. ساخت این برنامه‌ها هزینه کمی دارد، اما چندان جذاب و خارق‌العاده نیستند و نمی‌توانید انتظار یک برنامه فوق‌العاده را از آن‌ها داشته باشید.

در عین حال می‌توانید به سراغ طراحی اختصاصی یک اپلیکیشن به‌صورت دقیق و اصولی بروید. در این حالت باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید، اما می‌توانید به داشتن یک برنامه قابل قبول و باکیفیت اطمینان داشته باشید. علاوه بر آن، امنیت اپلیکیشن نیز به شکل بسیار مطلوبی افزایش پیدا می‌کند و کاملاً اختصاصی خواهد بود.

اندروید یا ios؟

قدم بعدی برای تعیین هزینه و قیمت ساخت یک اپلیکیشن موبایلی این است که نوع سیستم‌عامل آن را مشخص کنید. در حالت کلی هرکدام از اندروید و ios هزینه ساخت متفاوتی در برنامه‌های کاربردی خود دارند. امروزه پلتفرم اندروید به‌عنوان یک سیستم‌عامل معروف و محبوب در دنیا شناخته می‌شود و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

استفاده زیاد کاربران از این پلتفرم در دنیا باعث شده است که بیشتر اپلیکیشن‌های موبایلی هم بر اساس این سیستم عامل تهیه شوند. به همین دلیل هزینه ساخت اپلیکیشن یا برنامه‌های کاربردی متناسبی دارد و نسبت به ios قیمت کمتری برای تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر سیستم عامل ios دارای پیچیدگی بیشتری در ساخت برنامه‌های کاربردی است و این پلتفرم نیز به‌صورت انحصاری فقط در دست شرکت اپل قرار دارد. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شوند که طراحی اپلیکیشن در این پلتفرم هزینه بالاتری داشته باشد و نیازمند سخت‌افزارهای قدرتمندی در گوشی موبایل باشد.

جمع‌بندی
هزینه ساخت اپلیکیشن قبل از هر چیز نیاز به برنامه‌ریزی و تهیه طرح و برنامه دارد. شما باید برای تمامی مراحل و فرایند ساخت اپ موبایلی برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی انجام دهید و بر اساس آن اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است در میانه راه بودجه شما به پایان برسد و ساخت برنامه نیمه‌کاره رها شود. در این صورت یک برنامه نیمه‌کاره هیچ ارزشی ندارد و فقط هزینه‌های زیادی روی دست شما گذاشته است.

بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدیدی هستید، قبل از هر چیز تمام هزینه‌های ساخت اپلیکیشن مورد نظر خود را محاسبه کنید و بعد دست به اقدام بزنید. هزینه گرافیک، زیرساخت‌ها، امنیت و … مواردی هستند که در تهیه یک برنامه موبایلی موثر هستند و نباید از آن‌ها غافل شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    ساعات کاری بر اساس منطقه زمانی country flag IR
    روز ساعت کاری
    شنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    یکشنبه 9:00 صبح 5:00 بعد از ظهر
    دوشنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    سه شنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    چهارشنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    پنج شنبه 9:00 صبح 1:00 بعد از ظهر
    جمعه تعطیل

    فرم چند مرحله ای در خواست پشتیبانی وردپرس

    سفارش خدمات سفارشی

    بانک شماره موبایل

    بانک شماره موبایل

    استخراچ شماره از سایت دیوار و شیپور و نیاز روز و گروه های واتس آپ

    فالوور و فالوینگ اینستاگرام

    استخراج آیدی پیج های اینستاگرام

    استخراج آیدی های تلگرام

    آیدی های تلگرام

    استخراج آیدی ها از گروه های تلگرامی

    مجموعه رباتیک خودکارسازی نرم افزار تحت سیستم و وب

    ربات استخراج ایمیل و موبایل کاربران

    ربات استخراج ایمیل مدیران سایت

    نحوه کار با ربات لینک گیر از گوگل

    نحوه کار با ربات درج پیام در بخش تماس با ما سایت ها

    نحوه کار با ربات ارسال کامنت در بخش کامنت گذاری سایت ها

    سلام!

    لطفاً با انتخاب یکی از نماینده های ما، امکان مکاتبه با او را در واتساپ داشته باشید.

    تیکت پشتیبانی کانال تلگرام

    پشتیبانی فروش کارشناس فروش و پشتیبانی وردپرس
    +989205216330
    پشتیبانی فنی برنامه نویس محصولات رباتیک
    +989355330531
    پاسخگویی از ۱۰:۰۰ صبح الی ۷ بعدظهر
    سلام! چه کاری می توانم برای شما انجام دهم؟
    ×
    چطور میتونم کمکتون کنم؟