ورود | ثبت نام

همه چیز درباره اد اجباری تلگرام در کانال ها و گروه ها

پشتیبان وردپرس

همراه همیشگی کسب و کار شما, بهبود عملکرد و امنیت سایت - طراحی تخصصی وب سایت, مشاوره و پشتیبانی سایت های وردپرسی

فهرست مطالب

مقدمه

در دنیای ارتباطات امروزی، تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در ایران و جهان شناخته می‌شود. اما از طرفی، با افزایش تعداد کاربران و گروه‌ها، مسئله‌ای که ممکن است رخ دهد، اد کردن بدون اجازه یا ( اد اجباری تلگرام ) دیگران به گروه‌ها یا کانال‌های تلگرام است. این امر ممکن است از یک ساده‌سرا، جنجالی و حتی خطرناک باشد. در این مقاله، به بررسی این پدیده و تأثیرات آن بر جامعه و کاربران تلگرام می‌پردازیم.

۱. مفهوم اد کردن بدون اجازه در تلگرام

هدف اصلی از اد کردن بدون اجازه دیگران در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام، افزایش تعداد اعضا و افزایش اهمیت گروه است. این کار اغلب توسط افرادی انجام می‌شود که به هر نحوی به دنبال جذب بیشترین تعداد افراد به کانال‌ها یا گروه‌ها هستند تا از اهمیت و تأثیر بیشتری برخوردار شوند.

۲. تبعات منفی اد کردن بدون اجازه یا اد زدن نامحدود تلگرام

اد کردن بدون اجازه

اد کردن بدون اجازه باعث بروز مشکلات و تبعات منفی متعددی می‌شود. از جمله:

الف) نقض حریم خصوصی

وقتی که یک فرد به طور اجباری به یک گروه یا کانال اضافه می‌شود، حریم خصوصی او تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این امر ممکن است باعث ایجاد ناخواسته پیام‌ها و اطلاعات شخصی برای فرد مورد نظر شود.

ب) نارضایتی کاربران
اضافه شدن بدون اجازه به یک گروه یا کانال، می‌تواند باعث نارضایتی و افت اعتماد افراد نسبت به ادمین‌ها و مدیران گروه شود.

ج) خروج اعضا
نارضایتی از اد کردن بدون اجازه می‌تواند منجر به خروج اعضا از گروه یا کانال شود و این باعث کاهش ارزش و تأثیرگذاری گروه می‌شود.

د) افزایش حجم ناکارآمد پیام‌ها
افراد اضافه شده بدون اجازه ممکن است به دلیل علاقه نداشتن به محتوا یا موضوع گروه، بی‌احترامی به اعضا یا دلایل دیگر، حجم زیادی از پیام‌های بی‌اهمیت ارسال کنند که باعث شلوغ شدن محیط و کاهش کیفیت بحث‌ها می‌شود.

۳. راهکارها برای جلوگیری از اد کردن بدون اجازه

برای جلوگیری از اد کردن بدون اجازه و کاهش تبعات منفی آن، می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

الف) تنظیمات امنیتی
مدیران گروه‌ها و کانال‌ها باید تنظیمات امنیتی مربوط به افزودن اعضا را به درستی پیکربندی کنند. مثلاً می‌توانند مکانیسم دعوتنامه‌ها را فعال کنند تا فقط با دعوت از طرف ادمین‌ها اعضا به گروه اضافه شوند.

ب) اطلاع‌رسانی و آموزش
باید به اعضا و کاربران توضیح داده شود که اد کردن بدون اجازه نه تنها ناروا است، بلکه ممکن است تبعات منفی برای خود و دیگران داشته باشد.

ج) مدیریت فعال
ادمین‌ها و مدیران گروه‌ها باید به صورت فعال به بررسی و تأیید اعضا پرداخته و در صورت لزوم اقدام به حذف افراد ناخواسته کنند.

۴. تأثیر اجتماعی اد کردن بدون اجازه

اد اجباری تلگرام نه تنها تأثیرات منفی بر روی فرد مورد نظر دارد، بلکه می‌تواند به شکل‌گیری فرهنگ ارتباطی ناسالم و عدم احترام به حریم خصوصی در فضای مجازی نیز کمک کند. این مسئله نشان‌دهنده ضرورت توجه به مسائل اجتماعی و اخلاقی در فضای مجازی است.

۵. نکات اخلاقی

اد کردن بدون اجازه یک اقدام نااخلاقی است که باعث نارضایتی و ناخوشایندی در افراد مورد نظر می‌شود. بهتر است همواره از دستورات و آموزش‌های اخلاقی که بر اساس احترام به دیگران استوار استفاده کنیم و به هرگونه نقض حریم خصوصی افراد پیشگیری کنیم.

 

اگر کاربر نسخه های غیررسمی تلگرام (مثل موبوگرام، هاتگرام، تلگرام طلایی و …) باشید خواهید دید که گاه بدون اطلاع شما و کاملا ناخواسته، عضو بعضی گروه ها و کانال های تلگرامی می‌شوید. اضافه شدن ناخواستۀ کاربر به کانال ها و گروه های تلگرامی را اد اجباری می‌نامند.
اد اجباری تلگرام  تنها در نسخه های غیررسمی تلگرام ممکن است و از طریق کدهای مخفی که از قبل در این اپلیکیشن ها جاسازی شده است پیاده سازی می‌شود. در ادامه تمامی نکات مربوط به اد اجباری در تلگرام را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انواع اد اجباری تلگرام

اد اجباری در تلگرام دو نوع دارد

  • 1- اد اجباری معمولی در این نوع اد اجباری، کاربر بعد از اینکه به گروه یا کانال تلگرامی ملحق شد، اعلانی را مشاهده می‌کند که خبر از پیوستن او به این گروه یا کانال جدید میدهد.
  • 2- اد اجباری بی‌صدا (سایلنت) در این نوع اد اجباری تلگرام کاربر اعلانی مبنی بر ملحق شدن به گروه یا کانال تلگرامی دریافت نمی‌کند اما می‌تواند آن گروه یا کانال را در لیست تلگرام خود ببیند.

تنظیمات تلگرام جهت محدود کردن اد اجباری چگونه است؟

تلگرام در قسمت تنظیمات خود شرایطی را مهیا کرده است تا کاربر بتواند اد اجباری تلگرام در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را محدود و کنترل کند. کاربر در قسمت groups and channels از بخش privacy and security در تنظیمات (settings) تلگرام می‌تواند انتخاب کند چه کسانی مجاز به اد کردن او به گروه ها و کانال های تلگرامی هستند.

add telegram

اگر طبق تصویر بالا گزینه everybody را انتخاب کنید به همه‌ کاربران تلگرام اجازه می‌دهید شما را عضو کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی سازند. اما اگر انتخابتان گزینه‌ my contacts باشد یعنی تنها مخاطبین خود را مجاز به این کار می‌دانید. همچنین می‌توانید آن دسته از مخاطبین خود را که نمی‌خواهید این اجازه را داشته باشند در قسمت add exceptions اضافه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید اگر با وجود این تنظیمات محدودکننده، باز هم ناخواسته عضو گروه ها و کانال های تلگرامی می‌شوید قطعا یا یک دوست شما را اد کرده است یا شما در حال استفاده از یک نسخه غیر رسمی تلگرامی هستید.

خطرات استفاده از اد اجباری تلگرام غیر قانونی

شاید اد اجباری تلگرام  سریع ترین و ارزانترین راه افزایش اعضای گروه یا کانال تلگرام باشد اما از آنجاییکه در این روش مشخص نیست چه افرادی را به اجبار وارد گروه یا کانال خود می‌کنید ممکن است تعدادی از افراد که دفعات متعددی ناخواسته به کانال‌ها و گروه‌های مختلفی اد شده‌اند از این کار کلافه شده باشند و از روی عصبانیت به اقدام خطرناکی دست بزنند و گروه یا کانال شما را ریپورت کنند.

اد اجباری تلگرام

این کار سبب می‌شود تلگرام، گروه یا کانال شما را به طور کامل حذف کند بطوریکه دیگر قابل بازیابی نباشد. این به معنای هدر رفتن تمام انرژی و زمانی است که شما صرف توسعه‌ گروه یا کانال خود کرده اید! چنین حادثه ای واقعا فاجعه بار است! توصیۀ ما به شما این است که اگر گروه یا کانالی تازه تاسیس و کم‌رونق دارید با احتیاط بسیار وارد حیطه‌ی اد اجباری تلگرام  شوید و اگر کانال یا گروه قدیمی و پررونقی دارید هرگز سراغ این شیوه نروید.

قوانین تلگرام برای اد اجباری (شیوه قانونی و رسمی)

قوانین تلگرام برای اد اجباری اعضا به گروه و اد اجباری اعضاء به کانال، تفاوت هایی دارد. از زمان ایجاد یک کانال در تلگرام، تنها می توانید 200 عضو را به صورت اجباری به کانالتان اضافه کنید و سایر اعضای کانال باید به خواست خود از طریق لینک دعوت، به کانال ملحق شوند. اد اجباری به کانال در مجموع به همین تعداد اندک (200 نفر) محدود است لذا چیز خاصی ندارد که بخواهیم به آن بپردازیم.

در اینجا منظور از اد اجباری تلگرام  همان مدلی است که خود ما دوستانمان را به گروه یا کانال خودمان اد می‌کنیم و منظور از تلگرام نیز همان تلگرام رسمی است (نه نسخه‌های غیر رسمی). اما داستان برای گروه های تلگرام متفاوت است. طبق قواعد تلگرام روزانه با هر خط (سیم کارت) می توان 50 عضو جدید به گروه اضافه کرد.
برای مثال شما به عنوان ادمین گروه، می‌توانید هر روز با خط خود 50 نفر را عضو گروه کنید، ممکن است چندین خط و در نتیجه چندین اکانت تلگرامی داشته باشید و با هر یک از این خطوط نیز می‌توانید هر روز تا 50 نفر را به گروه اد کنید و نیز می‌توانید از دوستانتان و سایر اعضای گروه بخواهید با خط خودشان روزانه این تعداد افراد را عضو گروه شما سازند. به این ترتیب می‌توانید روزانه تعداد اعضاء زیادی به گروه خود اد کنید.

لازم به ذکر است که برای اد کردن اعضا به گروه تلگرامی با استفاده از چندین خط می‌توانید از خطوط واقعی یا مجازی استفاده نمایید. البته تهیه خطوط مجازی کار آسان ‌تری است. شما می‌توانید از طریق برخی برنامه‌های موبایلی یا کامپیوتری، خطوط مجازی رایگان بسازید البته این خطوط عمر طولانی و کیفیت چندانی برای استفاده مستمر در تلگرام ندارند. شما همچنین می‌توانید خطوط مجازی باکیفیت برای استفاده در تلگرام را از این لینک در سایت رباتیک ایران خریداری نمایید.

نکته

نکته دیگری که برای اد مِمبر (اَد کردن اعضا) در گروه‌های تلگرامی باید در نظر داشته باشید یکسان بودن کشور خطی است که با آن گروه ایجاد شده است و خطوطی که برای اد کردن اعضا به آن گروه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اجازه دهید این نکته را با ذکر یک مثال برایتان روشن کنیم.

فرض کنید شما گروهی با خط ایرانی ساخته‌اید؛ بنابرین تلگرام، گروه شما را بعنوان یک گروه ایرانی در نظر می‌گیرد؛ لذا برای اد کردن افراد (چه ایرانی و چه خارجی) به گروهتان باید از یک خط ایرانی استفاده کنید؛ یعنی با یک خط خارجی نمی‌توانید شخصی را به گروه اضافه نمایید چه این شخص ایرانی باشد چه خارجی!

telegram add 03

البته تکرار هر روزه‌ی این پروسه بصورت دستی بسیار سخت و زمان‌بر خواهد بود. چون لیست دوستان ما معمولا محدود است و شاید بیشتر از 300 نفر نباشد و فرض کنید شما بخواهید از لیست‌های متفرقه برای این کار استفاده کنید و هر روز با هر خط خود 50 آی دی جدید را تک تک تایپ کرده، پیدا کنید و در صورتی که تنظیمات اد خود را محدود نکرده باشند به صورت دستی به گروه اضافه کنید. خواهید دید که این کار چقدر خسته کننده است و وقت و انرژی شما را هدر می‌دهد.
شاید برای فرار از این پروسه‌ی طولانی به خرید عضو رو بیاورید. اما مراقب خرید عضو فیک باشید. همان قدر که تعداد بالای اعضای واقعی برای گروه یا کانالی تلگرامی ارزش و اعتبار به همراه دارد، داشتن اعضای فیک نیز سبب از دست دادن اعتبار و کاهش درآمد حاصل از فروش تبلیغات می‌شود. ممبر فیک چون واقعی نیست فعالیتی ندارد، از چیزی بازدید نمی‌کند و نرخ بازدید را افزایش نمی‌دهد. ممبر واقعی به هر شیوه‌ای که به گروه یا کانالی در تلگرام پیوسته باشد قادر است هر زمان که بخواهد آن کانال یا گروه تلگرامی را ترک کند.

هشدار
هرگز ادعای سایت ها را مبنی بر فروش ممبر واقعی بدون ریزش باور نکنید و شک نکنید که دروغ و کلاهبرداری است. در نتیجه بهترین کار این است که خودتان افراد را عضو گروه کنید. چرا؟ چون مطمئن هستید که فیک نیستند و کاربران واقعی تلگرام هستند و نیز می‌توانید کاربران را از لیست‌ آی‌دی‌هایی مرتبط با موضوع کاری گروهتان دستچین کرده و عضو گروه کنید. به این صورت احتمال ریزش اعضا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، افزودن اعضا به صورت هدفمند انجام می‌شود و ارزش و اعتبار گروه روزافزون می‌گردد.
تنها عیب اجرای این شیوه به طور دستی، سختی و وقت‌گیر بودن آن است. نیاز است زمان زیادی را صرف استخراج نام کاربران از لیست هدف کنید و تک تک آنها را در صورت امکان با حساب‌های تلگرامی خود عضو گروه کنید. پس چه باید کرد؟
ابزارهایی برای خوکارسازی امور انسانی در بازار موجود هستند؛ این ابزارها با انجام وظایف طولانی و تکراری انسانی در وقت، انرژی و هزینه شما صرفه جویی می کنند. با توجه به مزایا و معایبی که در روش‌های گوناگون جذب عضو به گروه بررسی کردیم، استفاده از ابزارهای خودکارساز بهترین گزینه برای جذب ممبر در گروه های تلگرامی است.
ما نمونه ای از بهترین ابزارهای جذب ممبر (اد ممبر به گروه) را در پکیج تبلیغات در تلگرام طراحی و عرضه کرده‌ایم که در ادامه آن را بطور کامل به شما معرفی می‌کنیم.

telegram add telegram robot e1660837425699

ابزار کمکی اد ممبر واقعی و هدفمند

ما در پکیج ارسال پیام گروهی در تلگرام چندین ربات برای اد کردن افراد به گروه، طراحی کرده ایم که تمام کارها را به صورت قانونی و تمام خودکار انجام می‌دهند. با ابزار موجود در این بسته شما قادر به استخراج اطلاعات از سایر گروه‌های تلگرامی نیز هستید، یعنی ربات می‌تواند آی دی اعضای گروه های مورد نظر شما را استخراج و لیست کند (و بعدا از همین لیست برای اد کردن آنها به گروه خودتان استفاده نمایید).

سیستم کار این ربات با سیستم کار اد اجباری، کاملا متفاوت است. چرا؟ زیرا در این روش شما می‌توانید تعیین کنید که چه افرادی به گروه شما اضافه شوند (یعنی عضو گیری کاملا هدفمند انجام می‌گردد) و این
آی دی ها تنها در صورتی به عنوان عضو به گروه اضافه میشوند که گزینه اد در گروه ها را در تنظیمات تلگرام باز گذاشته باشند در نتیجه هیچ عملی با دور زدن تلگرام انجام نمی‌پذیرد و کاملا قانونی است.

تلگرام مخالف سرسخت روش‌های نرم‌افزاری افزایش ممبر است اما ربات تلگرام کاربر مجازی با روش استاندارد خود تلگرام به اد کردن می‌پردازد و در نتیجه هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند: یعنی در ابتدا وارد گروه شده، سپس دکمه Add Member را می‌فشارد و نام یا آی دی را جستجو نموده و آنرا به گروه شما Invite می‌کند دقیقا مثل زمانی که خودتان بخواهید افرادی را به گروهتان Join دهید ولی بطور کاملا خودکار و رباتیک!

نتیجه‌گیری
اد کردن بدون اجازه در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام، مشکلی است که به تبعات منفی می‌انجامد. این اقدام نه تنها حریم خصوصی افراد را نقض می‌کند، بلکه باعث نارضایتی و کاهش اعتماد افراد به فضای مجازی می‌شود. بهتر است همگی به اصول اخلاقی پایبند باشیم و به تبلیغ و اجرای این رفتارها در فضای مجازی اجازه ندهیم.

در این مقاله با مفهوم اد اجباری تلگرام  در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی آشنا شدید. دیدید که چگونه می‌توان حساب تلگرام خود را به گونه‌ای تنظیم کرد که مانع اد اجباری تلگرام خود در گروه‌ها و کانال‌ها شد. قوانین تلگرام در زمینه‌ اد اجباری و تفاوت‌های اد اجباری قانونی و غیرقانونی در نسخه‌های رسمی و غیررسمی تلگرام را مرور کردیم. به عنوان ادمین متوجه معایب عضوگیری به روش دستی و نیز خرید عضو شدید و در نهایت ربات عضوگیر گروه‌های تلگرامی را به عنوان ابزاری کمکی به شما معرفی کردیم.

سوالات متداول

۱. آیا اد کردن بدون اجازه تنها در تلگرام اتفاق می‌افتد؟

خیر، اد کردن بدون اجازه ممکن است در سایر برنامه‌ها و پلتفرم‌های ارتباطی نیز رخ دهد.

۲. آیا اد کردن بدون اجازه مشکلات قانونی دارد؟

بله، اد کردن بدون اجازه ممکن است با قوانین حریم خصوصی و ارتباطات روبرو شود و عواقب قانونی داشته باشد.

۳. چگونه می‌توانم از اد کردن بدون اجازه جلوگیری کنم؟

بهتر است تنظیمات امنیتی مربوط به اضافه کردن اعضا را به‌درستی پیکربندی کنید و افرادی که به گروه یا کانال شما اضافه می‌شوند، از طریق دعوتنامه‌ها و با اجازه شما باشند.

۴. چرا برخی افراد به اد کردن بدون اجازه روی می‌آورند؟

علت‌های اد کردن بدون اجازه می‌تواند جلب توجه، افزایش تعداد اعضا یا ایجاد اهمیت و تأثیر بیشتر بر گروه یا کانال باشد.

۵. آیا اد کردن بدون اجازه می‌تواند منجر به حذف گروه یا کانال شود؟

بله، اد کردن بدون اجازه ممکن است باعث نارضایتی اعضا و کاهش اعتماد به گروه یا کانال شود و در نتیجه منجر به حذف آن شود.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    ساعات کاری بر اساس منطقه زمانی country flag IR
    روز ساعت کاری
    شنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    یکشنبه 9:00 صبح 5:00 بعد از ظهر
    دوشنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    سه شنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    چهارشنبه 9:00 صبح - 5:00 بعد از ظهر
    پنج شنبه 9:00 صبح 1:00 بعد از ظهر
    جمعه تعطیل

    فرم چند مرحله ای در خواست پشتیبانی وردپرس

    سفارش خدمات سفارشی

    بانک شماره موبایل

    بانک شماره موبایل

    استخراچ شماره از سایت دیوار و شیپور و نیاز روز و گروه های واتس آپ

    فالوور و فالوینگ اینستاگرام

    استخراج آیدی پیج های اینستاگرام

    استخراج آیدی های تلگرام

    آیدی های تلگرام

    استخراج آیدی ها از گروه های تلگرامی

    مجموعه رباتیک خودکارسازی نرم افزار تحت سیستم و وب

    ربات استخراج ایمیل و موبایل کاربران

    ربات استخراج ایمیل مدیران سایت

    نحوه کار با ربات لینک گیر از گوگل

    نحوه کار با ربات درج پیام در بخش تماس با ما سایت ها

    نحوه کار با ربات ارسال کامنت در بخش کامنت گذاری سایت ها

    سلام!

    لطفاً با انتخاب یکی از نماینده های ما، امکان مکاتبه با او را در واتساپ داشته باشید.

    تیکت پشتیبانی کانال تلگرام

    پشتیبانی فروش کارشناس فروش و پشتیبانی وردپرس
    +989205216330
    پشتیبانی فنی برنامه نویس محصولات رباتیک
    +989355330531
    پاسخگویی از ۱۰:۰۰ صبح الی ۷ بعدظهر
    سلام! چه کاری می توانم برای شما انجام دهم؟
    ×
    چطور میتونم کمکتون کنم؟